Dames uit Uglegorsk aan het woord

Inwoners van het vernietigde Uglegorsk zeggen, Poroshenko en zijn kliek, je bent vervloekt !

uglegorsk13feb2015
Man: “Moet je dit zien. Mensen woonden hier” … ondertiteling vervolgt: “Het is 2 dagen sinds Uglegorsk is geevacueerd” “Het leger van Oekraine zit verschanst in de mijn, hun sluipschutters zijn aan het schieten”

Uglegorsk is vrijwel geheel geevacueerd. Nog enkele mensen zijn achter gebleven. Twee dames uit Uglegorsk geven hun mening over Poroshenko [de President van Oekraïne, volgens het Kiev regime], temidden van het verlaten dorp. Uglegorsk had 7 tot 8 duizend inwoners, 58,9% sprak er Russisch (bron: wikipedia (andere spelling)). Google map: Uglegorsk)


uglegorsk13feb2015
Vrouw (rechts): “Poroshenko and zijn kliek, vervloekt ben je ! Vervloekt ben je !” … de ondertiteling vervolgt … Man: “Jullie waren woonachtig in Uglegorsk, klopt ?” Vrouw (rechts): “Ja, tot de zevende generatie” Man: “Welke straat zijn we nu ?” Vrouw (links): “Stankeevzkaya straat 31” Man: “Is dit het centrum ?” Vrouw: Ja

uglegorsk-13feb2015
Vrouw (rechts): “Voor de vermoorde kinderen, voor de verwoeste huizen, voor alles ~ vervloekt is hij! Ik ben aan het hongeren sinds Juli, we hebben geen brood om te eten. We hebben geen geld.”

… ondertiteling vervolgt …
Man: “Heeft U uw pensioen ontvangen ?”
Vrouw (rechts): “Nee, we zijn niet betaald sinds Juli”
Vrouw (links): “Ik heb een gehandicapte zoon … we hebben niets. Moge hij [Poroshenko] vervloekt zijn, samen met Yastenyuk”

Man: “Heeft u humanitaire hulp gekregen ?”
Vrouw (rechts): “Vrijwel niets. De laatste keer ontvingen we enige humanitaire hulp op de 16e”

Man: “Weet u hoeveel mensen nog steeds in hun huizen zijn hier ?”
Vrouwen: “Een of twee, misschien vier, dat is alles.”

Man: “Evacuatie vond plaats hier gisteren, ze evacueerden mensen uit dit gebied.”
Vrouw (rechts): “Ik kon er niet in komen, ik heb geen arm …
Vrouw (links): “De ramen zijn kapot, het is vreselijk wat er gebeurd.”
Vrouw (rechts): “Wij hebben honger sinds Juli.”
Vrouw (links): “Het is heel eng ’s nachts, we kunnen niet slapen.”
Vrouw (rechts): Poroshenko, moge hij vervloekt zijn! En moge hij opnieuw vervloekt zijn!
Vrouw (links): Ik heb een gehandicapte zoon, en voor vele maanden heb ik geen geld gekregen. Wat gebeurd er ? We hebben het koud, we verhongeren!”
Vrouw (rechts): “En degene die ons beschiet vanuit de mijn, hij is gepakt. Hij verdient het om in repen gesneden te worden!”

Man: “Ze zeggen dat er sluipschutters actief zijn hier, klopt dat ? Oekrainse sluipschutters schieten op de lokale bevolking, burgers ?”
Vrouwen: “ja, ja, ja ja …” [bevestiging]

Man: “Als de vluchtelingen vertrekken, schieten de Oekrainse sluipschutters op hen ?”
Vrouw (links): “ja”
Vrouw (rechts): “Kijk, deze jongens zijn mensen, in tegenstelling tot die klootzakken, alhoewel ik het liever niet zou zeggen.”

Man: “Hebben de zelf verdediging mannen geholpen bij het evacueren van burgers ?”
Vrouw (rechts): “Ja dat deden ze. Maar ik kon niet vertrekken. Ik kon mijn familie leden niet achterlaten.”
Vrouw (links): “Ons leven is vreselijk.”

Einde video.

One thought on “Dames uit Uglegorsk aan het woord

Geef een reactie

