Ambulance in Donbass

Russia Today documentary: documentaire. Origineel gepubliceerd op 4 maart 2015.

In de door conflicten verscheurde Donbass regio, spelen medische evacuatie teams een vitale rol bij het redden van levens van de mensen die gewond zijn geraakt door beschietingen. 24 uur per dag, 7 dagen in de week alert, reageren zij op oproepen uit de gevaarlijkste gebieden. De dokteren riskeren alles om het leven van mensen te redden, ongeacht aan welke kant van het conflict zij staan. De R.T.D. filmploeg voegde zich bij één van de teams als getuige van hoe ze met deze dagelijkse realiteit om gaan, en om de verhalen van de geredde mensen te horen.

1:00 TRAUMA (title of documentary)
TRAUMA (1:00)
0:10
“- Ambulance dienst, waar is de gewonde ?
“- Donetsk, Pochtovaya straat.”
(0:10)
Vrouw: “waar zullen we heen gaan ?”
Man: “Ik ken dat gebied. Jij ook ?”
Vrouw: “Ja, Kuprina straat”
0:47
0:47
0:47
Vlag van de volksrepubliek Donetsk in de ambulance. (0:47)
Donetsk Volksrepubliek (1:11)
Donetsk Volksrepubliek Medische Evacuatie Team reageert op een oproep (1:11)
(1:24)
man: “Ze hebben al vervoer!”
vrouw: “Wat ? Ze worden al gereden ? Allebei ?
Geweldig, laten we terug gaan naar het appartementen blok.”
(1:24)

Vrouw: “Er brandde daar iets.”
Man: “Ik snap het, ik snap het !” (bevestigend) (1:41)

o

Man: “Hoe werd ik de bestuurder van een ambulance ? Tja, op Augstus 1ste werden we zwaar beschoten door ‘Grad’ raketten bij Yasinovataya, ik werd naar het ziekenhuis gebracht met een hiel breuk. Het is nog niet goed geheeld. Tja, het is aan het genezen, maar het gaat langzaam. Ik heb waarschijnlijk het gips er te vroeg afgehaald, had het langer moeten laten zitten. Ik kan nog niet in de loopgraven springen, dat zou snel nog een breuk kunnen veroorzaken. Ik kreeg dit werk, dus voor nu: ik doe het rijden.” (01:54)


(…)

Used as source: RT.com
Used as source: RT.com
ee
South Front Help ons !
Geef een reactie

